Polonus, narodowy przewoźnik autokarowy będący jednocześnie operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia oraz właścicielem innowacyjnego systemu sprzedaży biletów Dworzec Online zachęca do korzystania z biletomatów. Nowoczesne urządzenia cieszą się rosnącą popularnością wśród podróżnych oferując przy tym możliwość szybkiego i bezpiecznego zakupu biletu bez konieczności stania w kolejce do okienka kasowego. Biletomaty w 2019 roku odnotowały aż 125% wzrostu sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku.
 
Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pasażerów korzystających z naszego dworca, którzy bilety na swoją podróż chcą kupować szybko, wygodnie i bezpiecznie. Odnotowujemy rosnące zainteresowanie korzystaniem z zainstalowanych w hali głównej nowoczesnych biletomatów. W minionym roku sprzedaż była o ponad 125% wyższa niż rok wcześniej. – mówi Piotr Pogonowski, Dyrektor Zarządzający Polonus.

Polonus w oparciu o stworzony przez siebie system do zarządzania dworcem oraz sprzedażą biletów Dworzec Online uruchomił w hali głównej Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia dwa biletomaty. Umożliwiają one szybki bezgotówkowy zakup biletów na połączenia realizowane przez ponad 300 przewoźników współpracujących z platformą DworzecOnline.pl.

W 2019 roku sprzedaż w samoobsługowych biletomatach wzrosła o 125% względem roku 2018. Sukces tego kanału sprzedaży sprawił, że Polonus planuje jego dalszy rozwój.

Podróżni korzystający z tej formy zakupu biletu zgodnie przyznają, że najbardziej cenią szybkość, z jaką można przejść przez cały proces zakupu, włącznie z płatnością kartą.  Biletomat służy także jako punkt informacyjny gdzie można sprawdzić godziny odjazdu oraz trasę planowanej podróży. Oprócz języka polskiego oferuje także dostępność w języku angielskim oraz ukraińskim.

Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia to najważniejszy punkt na komunikacyjnej mapie Warszawy i Mazowsza oraz jeden z najważniejszych węzłów przesiadkowych w kraju. Z jego usług korzysta rocznie ponad 3,3 miliona osób, którzy korzystają z ponad 135 tysięcy odjazdów autokarów na kursach krajowych i zagranicznych. Sprawdzające się tutaj rozwiązania sprzedażowe mogą być z powodzeniem wprowadzone w całej Polsce.